tisdag 14 februari 2012

Lyckan stavas

Just nu stavas lyckan en gul bokhylla. En illgul bokhylla, för att stava exakt. Här trängs alla tygerna, mamma och pappas gamla påslakan från 70-talet, alla loppis- och bloppisfynd, min mormors gamla gardiner och lakan, och tyger som från början var tänkta till något annat. Här finns stuvar från mitt och Emils lapptäcke som jag ägnade en sommar åt att sy, tyger från mina syskons barndom, gardiner från gamla lägenheter och tilltrasade påslakan som inte kan sovas i. Här trängs favoriterna; det gröna tyget med kaninerna, tyget med rosa och gula elefanter och de orangea solrosorna som jag inte hade hjärta att klippa isär.

Och om de aldrig används gör det ingenting. För de är minst lika fina i högar, i den gula bokhyllan.

Alla tyger samlade


Äntligen vita väggar

2 kommentarer:

  1. Å snart får jag se fina bokhyllan live, tjohoo!!

    SvaraRadera
  2. Världens finaste bokhylla som Emil har fått.............kramar till en tygälskare från en annan tygälskare/

    SvaraRadera