onsdag 1 juni 2011

Viktiga ting

Innan flytten la jag alla viktiga papper i en mapp, saker som ABOSLUT INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER fick komma bort, saker som jag också skulle komma att använda inom den närmsta framtiden. Valen förbluffar mig, så här i efterhand. Mappen innehöll :

1. Min favvobild på mig själv som barn.
2. Mitt pass. (Som om jag skulle lämna Sveriges gränser inom den närmsta månaden? Som om passpolisen skulle komma och kräva ID-handlingar?)
3. Två stycken brev från min brevvän, Ewa. (Fullt förståeligt, även såhär i efterhand).
4. Fyra stycken illustrationer jag skrivit ut och tänkt hänga på väggen. (Verkligen? Var det prio ett på min lista? Att rama in och hänga upp?)
5. Ansökan om examenbevis. (Märkligt, har skrivit ut ett papper och lagt i en mapp. Ett papper jag inte behöver än på några veckor, och som är väldigt lätt att skriva ut igen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar