måndag 2 januari 2012

Ner med 2011

2011 var ett jävla skitår. Jag hoppas med hela hjärtat att 2012 inte innebär...

...vattenskador i min systers hus. De har haft nog av det under 2011. Jag hoppas också att Fia får tag på råttan som ligger bakom det och gör upp, man mot man.

...dubbeljobb/tredubbeljobb/fyrdubbeljobb. Det har vi fått nog av. Det här med att jobba på tre ställen och tro att man inte blir bränd av det. Glöm'et.

...att vi förlorar fler som står oss nära och kära.

...att min bror stannar på andra sidan jordklotet.

Gott nytt!

4 kommentarer:

  1. En riktig råtta? Som kissar något så enormt?

    SvaraRadera
  2. jag tror faktiskt att jag tänker slå råttan på käften innan jag stryper honom/henne (och då vill jag bara påpeka att jag dessutom kommer att strypa vääääldigt långsamt)!!
    /S

    SvaraRadera
  3. Ja, men som den optimist jag är så kommer här lite optimistiska tongångar: Lotta fick sitt drömjobb och behöver inte jobba dubbelt el tredubbelt el fyrdubbelt då du snart kan allting, Fia och Micke "får" ett nyrustat kök TACK vare råttan, Matte upplever just nu "världens bästa han gjort i resväg" som han uttryckte det på vykortet jag fick idag, morfar har det bra där han är nu, och TACK vare 2011 års erfarenheter kan vi nu dra nytta av det vid nästa motgång, vad är värst? Massa massa kramar goa unge

    SvaraRadera
  4. Tobbe, ja! En riktigt råtta. Som inte bara kissar enormt, utan också orsakar vattenskador utan dess like.

    Fia, stryp på! Lååååångsamt.

    Mamma, du har rätt, såklart! Det hände ju en massa bra saker också 2011, vi får försöka komma ihåg dem istället. KRAM

    SvaraRadera