fredag 2 december 2011

Lucka #1

För ungefär 17 år och två månader sedan föddes min äldsta systerdotter. Hon fick heta Jennifer, och allting var väldigt spännande. Det skulle dröja några månader tills mamma och pappa skiljde sig och saker och ting blev något mer ospännande. Det skulle dröja några månader tills Jennifer satt i min systers knä och åt upp mina teckningar, som lockade fram ett skratt från mitt nioåriga jag som mest var ledsen över att allt gått från att vara spännande till ospännande.

Den där sena kvällen i oktober, när du föddes. Den där sena kvällen när det egentligen var läggdags för längesedan, när vi fick veta att du äntligen var här. Jag fick reda på vad du vägde och hur lång du var, och jag sprang till mitt rum och skrev upp varenda siffra. Som om det skulle hjälpa mig att bevara känslan av obeskrivlig stolthet.

Jag minns inte siffrorna, och lappen är borttappad sedan länge. Men känslan av obeskrivlig stolthet finns kvar. Alla dagar, men särskilt sena kvällar i oktober.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar